"Sneeuw & Snowboard"

Yvonne20 Jaar geleden begon mijn avontuur in de sneeuw en de bergen. Eerst op de slee en bij de kinderopvang op de piste. Al snel ontdekte ik zelf hoe het is om twee latten onder je voeten te hebben. Hiermee begon al snel mijn liefde voor de wonderschone wereld van bergen, sneeuw en pistes. Na een aantal jaar geskied te hebben besloot ik dat het tijd werd voor een nieuwe uitdaging, namelijk snowboarden. Na veel vallen en opstaan en een tijdje afwisselen tussen ski's en snowboard ben ik blijven plakken aan mijn snowboard.

Vroeg uit de veren of après-ski?!

Nog steeds geniet ik minimaal één keer per jaar van een wintervakantie in de bergen. Al is genieten nog zacht gezegd, de dag dat ik naar huis ga droom ik alweer over de volgende keer. Afhankelijk van het gezelschap – ouders of vriendinnen – vul ik mijn wintervakantie in. Als ik met mijn ouders ga dan sta ik om 8 uur naast m’n bed en lig ik 9 uur uitgeput in bed na een hele dag snowboarden. Als ik met vriendinnen ben begint het piste-programma iets later en wordt er nog een après-ski gedeelte aan vastgeplakt.

Niet alleen snowboarden

Naast snowboarden vind ik het ontzettend leuk om te rodelen, wandelen en te schaatsen. Ik zeg wintervakantie en niet wintersport vakantie omdat er voor mij nog veel meer bij komt kijken dan alleen snowboarden. Natuurlijk zijn skiën en snowboarden niet de enige sporten die je uit kan voeren, ook rodelen, wandelen en schaatsen zijn ontzettend leuk om te doen! Maar toch moet ik benadrukken dat ook de uitstraling van het dorp, restaurants, après-ski mogelijkheden en dat knusse chalet (met openhaard) mijn vakantie zo mooi maken.

Een favoriet gebied heb ik niet. Juist de afwisseling van gebied maakt voor mij het avontuur zo mooi. Onder andere Arosa, Wengen, Mayrhofen en Les Portes du Soleil kan ik van mijn bucketlist afstrepen.

Yvonne Smits

De laatste 5 artikelen van Yvonne

14 maart door Yvonne in 'Bestemmingen', Reisverslagen''

Alweer tijd voor de laatste bestemming van onze Ski Safari in Zwitserland: Saas-Fee. We vertrekken vanuit Grindelwald en hebben een leuke rit voor de boeg. We nemen namelijk de autotrein van Kandersteg naar Goppenstein. Na een paar uurtjes bereiken we Saas-Fee. Op het programma staan het gelijknamige skigebied, het 360 graden draairestaurant, de gletsjergrot en we gaan schaatsen! Alweer de laatste bestemming van de Ski Safari in Zwitserland, maar we hebben er zin in.  Meer ›

1 maart door Yvonne in 'Bestemmingen', Reisverslagen''

Vanuit Engelberg gaan we door naar de vierde bestemming van onze Ski Safari in Zwitserland: Grindelwald. We hebben hoge verwachtingen van dit dorp in de Jungfrau Region, mede door de bekendheid van de Jungfrau, Eiger en Mönch. Op de planning staan het skigebied Grindelwald First, de First Flieger en de First Glider. We kijken ook uit naar een bezoekje aan een bijzondere après-ski bar: de Bus Stop bar. Onderweg rijden we langs waanzinnige meren, waar we even stil van worden. Bij Interlaken gaan we de snelweg af en via een mooie en eenvoudig te rijden bergweg zijn we na 45 minuten in Grindelwald.  Meer ›

22 februari door Yvonne in 'Bestemmingen', Reisverslagen''

Engelberg, bekend van de machtige berg de Titlis. Met ruim 3200 hoogtemeters, een ijsgrot in de gletsjer en de hoogste hangbrug van Europa, is de Titlis niet voor niets een bekende trekpleister. Vanuit Arosa rijden we in zo'n 2 uur en 45 minuten naar Engelberg, de derde bestemming van onze Ski Safari in Zwitserland. Op de planning staan skigebied Engelberg - Titlis, de gletsjergrot, de Cliff Walk (hangbrug) en het SnowXpark.  Meer ›

13 februari door Yvonne in 'Bestemmingen', Reisverslagen''

De eerste bestemming van onze Ski Safari Zwitserland, Davos, hebben we gehad. Door naar de tweede: Arosa. Het weer is goed en het is niet ver rijden, ideaal. Vanaf Chur rijden we over een bergpas naar Arosa, waarbij het voelt alsof we naar het einde van de wereld gaan. Op de planning staan skigebied Arosa, het Bärenland en Honigland. Jaren geleden ben ik ooit in Arosa geweest, maar ik heb maar een paar uurtjes in het dorp en op de pistes nodig om weer te weten waarom het hier zo fantastisch is!  Meer ›

10 februari door Yvonne in 'Skigebieden onder de loep''

Turracher Höhe, deze naam heb je wellicht al vaker langs zien komen op Snowplaza. Ik heb het skigebied zelf al een aantal keer bezocht en eerlijk is eerlijk, de bestemming heeft een plekje in m'n hart weten te veroveren. Turracher Höhe is misschien niet zo groot en bekend, maar kwaliteit gaat hier boven alles en dat is precies wat het gebied zo bijzonder maakt. In dit weblog zet ik een aantal leuke weetjes over het skigebied voor je op een rijtje. Meer ›