Skip to navigation Skip to main content

Vliegen naar het Skicircus: binnen 6 uur op de piste

51688 - Vliegen naar het Skicircus: binnen 6 uur op de piste (3)

Niet iedereen heeft altijd tijd of zin om een hele week op wintersport te gaan. Wij namen de proef op de som en keken hoe snel we van Amsterdam in Skicircus Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn op de piste konden staan. De snelste manier om dit te doen is natuurlijk met het vliegtuig en vervolgens met een transfer vanaf de luchthaven van Salzburg. Het lukte om binnen 6 uur op de piste te staan. Heel relaxed en bovendien: snel!

De reis naar Skicircus Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn

De vlucht van Transavia vanuit Amsterdam vertrekt vroeg in de ochtend om 07.00 uur. Ik heb de mazzel dat ik niet al te ver van Schiphol woon en met de auto ben ik snel om 05.00 uur op het vliegveld. Normaal gesproken sta ik liever niet zo vroeg op, maar voor wintersport maak ik graag een uitzondering. Op Schiphol is het al druk en veel passagiers lopen met ski’s richting de check-in. Ook ik heb m’n eigen uitrusting mee, wel zo makkelijk.

Ruim een uur vliegen naar Salzburg

Het vliegtuig vertrekt netjes op tijd vanaf Schiphol. Binnen no time zijn we boven de wolken en wordt het langzaam licht. De lucht heeft een prachtige kleur. Wanneer de bergen opdoemen, zet het vliegtuig de daling in naar de luchthaven van Salzburg. Gelukkig hoef ik maar even te wachten op mijn bagage en om 09.00 uur stap ik in de transfer taxi van Holiday Shuttle. Ze bieden ook een helikoptervlucht aan als transfer, maar dat is me iets te overdreven ;-).

51688 -  (9)
De taxi staat direct bij het luchthavengebouw

In anderhalf uur van de luchthaven naar de piste

Een retourticket voor de transfer met van Holiday Shuttle kost € 89,- per persoon. Een prima prijs als je bedenkt dat het een rit is van anderhalf uur van de luchthaven Salzburg naar Saalbach (naar Fieberbrunn is het overigens maar iets meer dan een uur rijden). Een gewone taxi is een heel stuk prijziger. De auto van Holiday Shuttle is een luxe bus met comfortabele leren stoelen. Ik leun relaxed achterover en geniet van het uitzicht. Voor ik het weet rijden we het Glemmtal in, het dal van Saalbach en Hinterglemm. De taxi zet me direct bij de nieuwe 12er Kogelbahn in Hinterglemm af. Het is 10.30 uur en ik kan de piste op! Na een uurtje plof ik neer bij een hut voor een goede lunch. Ik voel dat ik vroeg ben opgestaan, dus ik kan wel wat energie gebruiken. Na nog een heerlijke middag skiën stort ik ’s avonds vroeg in bed. De après-ski is hier heel gezellig, maar moet maar even afwachten tot morgen.

51688 -  (10)
Binnen 6 uur op de piste: het kan!

Skicircus Saalbach Hinterglemm Leongang Fieberbrunn: 270 km pistes

Het skigebied van Skicircus Saalbach Hinterglemm Leogang Fieberbrunn biedt 270 km aan pistes, 70 liften en 60 knusse berghutten. Dat is meer dan je nodig hebt voor een aantal dagen skiën. Met de nieuwe skipas de Ski Alpin Card, kun je ook skiën in Zell am See en Kaprun en heb je zelfs toegang tot 408 km aan pistes. Een eldorado voor kilometervreters en wintersporters die ervan houden om mooie dagtochten te skiën. Naast skiën is er ook van alles te doen: rodelen, wandelen naar bijvoorbeeld de Golden Gate Bridge van de Alpen en de Baumzipfelweg, schaatsen en/of langlaufen in Saalfelden en zelfs sneeuwscooterrijden. Kortom, een perfecte bestemming voor een korte of lange wintersportvakantie.

51688 -  (11)
Een tip: ga aan het eind van de middag naar de Baumzipfelweg bij het Talschluss voor een geweldige zonsondergang
Miranda Winter

Over Miranda

Eigenlijk is Miranda in het verkeerde land geboren. Wintersport is niet alleen een passie voor haar, je kunt het gerust een verslaving noemen. Ze reist regelmatig af naar de Alpen en praat ons vervolgens bij via haar blogs.